Friday, March 5, 2010

hisab diri...

sekudus doa suci ku panjatkan buat Mu yang maha berkuasa, yang maha pengampun. aku sedar siapa diriku yang hina dina ini ya Tuhan. aku bermoha kepada Mu ampun kan dosa yang telah aku lakukan. juga aku bermohon dan mengharap moga Kau lapangkan dadaku dalam menempuhi segala ujian dari Mu yang maha menguji.. amen...


Ya Allah ya tuhan ku... aku lemah ya Allah...
kau ampunkan segala kesalahan yang telah aku lakukan ya Allah.
hanya padaMu sahaja tempat aku bermohon dan berserah ya Allah.


salam...

moga semua sahabat-sahabat dalam keadaan sihat dan sejahtera dibawah rahmat Allah swt.

dunia yang sedang kita huni sekarang dalam kepenatan, kepenatan untuk memikul dosa dan noda yang telah bergunong-gunong yang telah manusia lakukan...

setiap detik manusia melakukan kerosakan dan kejahatan tanpa memikirkan balasan yang Allah sediakan pada hari pembalasan...

sedih,pilu dan bermacam-perasaan bercampur baur dalam jiwa bila mengenangkan ummat yang makin hari makin melupakan asal usul diri dan tangungjawab. agaknya mereka tidak terfikir adanya hari pembalasan...


ya Allah ya tuhan ku,
aku tak layak masuk syurga Mu,
namun tak pula aku sanggup menghadapi api neraka Mu,
terimalah taubatku, dan ampunkan dosa-dosaku,
sesungguhnya Engkau maha pengampun dosa hamba-hamba Mu...


No comments:

Post a Comment