Tuesday, February 22, 2011

kembara dakwah ke Laos dan Thailand...

Alhamdulillah, saya panjatkan sukur kepada Allah kerana memberi saya peluang untuk bersama dengan kembara dakwah ke Laos dan Thailand bersama muhammadiah international dan yayasan Amal Malaysia.

sunggguh saya sangat teruja untuk ikut bersama team kembara ini bila saya ditawarkan untuk bersama terus saya menerima untuk menceduk pengalaman bersama orang2 lama dalam dakwah orang yang belom mengenali islam dan mengenali islam dan bersyahadah kembali kepada islam...

satu pengalaman yang cukup bermakna buat saya, perjalanan dgn sebuah van seramai 10org anggota. bermula dari penang, terus bergerak le bukit kayu hitam, trus masuk ke thai melalui bukit kayu hitam,, alhamdulillah kami tidak ada maslah ketika melepasi emigresen di bukit kayu hitam, selepas asar kami bertolak ngan van yang di tempah dari yala, dariver adalah baba jid (ustaz m. najid)

mlm pertama kami hanya bermalam di stesyen minyak hanya 3jam untuk kami qiamulllai dan solat subuh, selepas solat subuh kami teruskan perjalanan,

insyaAllah saya akan sambung selepas ini, sekarang saya dan ahli rombongan berada di krong Thep, phat chong, korat sawai thailand...

nantikan perkongsian pengalaman mensyahadahkan orang yang menganut kepercayaan kepada hantu selepas ini...

1 comment: