Wednesday, November 4, 2009

diari musim cuti...

assalamualaikum...

alhamdulillah, saya bersyukur kepada Allah swt kerana telah memberi peluang kepada saya untuk menyambung kembali penulisan di blog saya ini. sudah 3bulan lebih blog saya tidak di update, jadi baru hari ni Allah memberi keizinan kepada saya untuk mengupdate blog saya ini.

pada kali ini saya ingin berkongsi pengalaman cuti saya dengan sahabat-sahabat semua. Alhamdulillah, saya bercuti agak panjang berbanding dengan sahabat-sahabat saya yang lain, saya mula balik ke malaysia pada 26 june 09 baru-baru ni seinggalah hari ni saya masih berada di malaysia. hehehe syoknya cuti panjang camni, rasa cam nak tambah cuti lagi je, tapi tak boleh sebab kuliah dah mula. saya bercadang balik tahun ni nak kerja, cari duit untuk sara hidup di mesir selepas pada ini, tapi cadangan saya itu hanyalah sekadar cadangan.sebab saya balik bercuti sahaja.keje pun hanya 3minggu sahaja sebab rasa tak best keje ngan orang.hehehe (baik keje sendiri)

di awal cuti saya, saya telah di jemput untuk bersama-sama dengan Alumni sekolah saya untuk buat program kepada Adik-adik tingkatan 5. alhamdulillah, sepanjang program bersama adik-adik telah banyak saya perolehi pengalaman bagaimana nak berhadapan dengan adik-adik yang bermacam-macam feel dan karenah.

selepas sahaj habis program itu, saya pula terus berkampung di Manik Urai untuk pilihanraya kecil. suasana cukup meriah. saya berkampung sehingga habis plihanraya. pos yang pertama saya lawati adalah pos di pria. selepas itu saya pindah ke pos cucuh putri dan ter akhir saya berkampung di lakloh... alhamdulillah pilihanraya ini telah di menangi oleh patri islam walaupun mejoriti sangat sedikit.rasa kerja yang saya buat untuk piliharaya kali ini tidak cukup dan banyak kelemahan, sebab saya tak pernah ada penalaman dalam pilihanraya, baru kali ini saya rasai bagaimana suasana pilihanraya. habis cite pilihanraya kat manik urai.

habis sahaja pilihanraya manik urai, saya di minta untuk kendalikan program bersama adik-adik stam yang akn kemesir selama 4hari 3malam di markaz dewan ulama (MADU) alhamdulillah program tu berjaya dilaksanakan dengan baik walaupun pada ketika itu kita masih lagi takut dengan H1N1. dalam program itu ramai peserta-peserta yang demam, mungkin fobia ngan H1N1 yang menyebabkan mereka demam dan juga manja dengan keluarga sebab kena berpisah selama 4hari 3malam.hehehe program tu bukannya berat pun, just duk atas kerusi dan dengar ceramah yang disampaikan oleh penceramah, tu pun ade lagi adik-adik yang malas nak ikut... ish3 . habis cite program di MADU

rasanya cukup setakat ini saje pengalaman yang saya nak kongsi ngan sahabat-sahabat buat kali ini, insyaAllah saya akn sambung lagi pengalaman saya ini di entry selepas ini. sbb saya masih bercuti lagi.hehehe

ok
sehingga bertemu lagi...

No comments:

Post a Comment